SOSYAL MEDYA UZMANI
SOSYAL MEDYA UZMANI MESLEK TANIMI
Sosyal medya ağlarında marka ve firma ya da şahıs hakkında konuşmaları takip eden ve sosyal ağlarda firma ve marka hakkında neler yazıldığını takip ederek buna uygun iletişim stratejisi belirleyen ve uygulayan kişidir.
A – GÖREVLER
Sosyal Medya Uzmanı, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a) Sosyal medya ağlarını takip etmek,
b) Çalıştığı firma veya kişileri bilgilendirmek uygun stratejileri belirlemek,
c) Sosyal medya platformlarında özel kampanya kurguları geliştirmek,
d) Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretmek, uygun olan iletişim stratejilerini belirlemek,
e) Sosyal medya ağlarında çalıştığı firma, marka ve kişi hakkındaki farklı kişi ve kurumlar tarafından oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirlemek,
f) Uygun olmayan içerik, durum ve izlenimlere gerektiğinde müdahale etmek,
g) Bloglar oluşturmak, içerikleri hazırlamak ve yayımlamak,
h) Rakiplerin sosyal medyadaki aktivitelerini takip etmek,
i) Ürün deneyimine ilişkin çalışmalar yapmak,
j) Mesleği alanındaki gelişmeleri takip etmek ve uygulamak,
vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
a) Sosyal medya ağlarını takip etmek,
b) Çalıştığı firma veya kişileri bilgilendirmek uygun stratejileri belirlemek,
c) Sosyal medya platformlarında özel kampanya kurguları geliştirmek,
d) Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretmek, uygun olan iletişim stratejilerini belirlemek,
e) Sosyal medya ağlarında çalıştığı firma, marka ve kişi hakkındaki farklı kişi ve kurumlar tarafından oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirlemek,
f) Uygun olmayan içerik, durum ve izlenimlere gerektiğinde müdahale etmek,
g) Bloglar oluşturmak, içerikleri hazırlamak ve yayımlamak,
h) Rakiplerin sosyal medyadaki aktivitelerini takip etmek,
i) Ürün deneyimine ilişkin çalışmalar yapmak,
j) Mesleği alanındaki gelişmeleri takip etmek ve uygulamak,
vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
B – MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ GENEL ÖZELLİKLER
Sosyal Medya uzmanı olmak isteyenlerin;
- Yaratıcı, tasarım ve görsel yeterliliğe sahip,
- Yabancı dil ilgisi olan,
- Ekip içinde çalışabilen,
- Sistemli düşünebilen,
-Sosyal Mecralara ilgisi olan
-Güncel Konuları takip eden
-Güncel Konuları takip eden
- Kendini yenileyebilen,
- Araştırmacı,
- Sabırlı ve dikkatli,
- Renk algısı gelişmiş
- kimseler olması gerekir.
C – ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Sosyal Medya Uzmanı genellikle büro ortamında çalışır, ancak bilgi toplamak amacıyla dış ortamlarda da bulunur. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim halindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.
Uzun süre oturmaya bağlı bel ve boyun rahatsızlıkları ile bilgisayarda çalışmaya bağlı görme bozukluğu söz konusu olabilir.
D- EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ve İŞKUR, 600 saatlik bir sosyal medya uzmanlığı eğitimine başladı. Üç ay 15 gün devam edecek eğitimde kursiyerlere günlük 20 TL de harçlık verilecek. Kursu başarıyla bitirenler ise Youtholding bünyesindeki Eğitişim Kariyer Enstitüsü’nde istihdam edilecek.
_________________________________________________________________________________
E – ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Sosyal medya uzmanı kamu kuruluşları ile özel sektöre ait iş yerlerinde çalışabilirler. Ayrıca kendi işyerlerini de açabilirler.
EĞİTİM SONRASI
Eğitim sonrası işe yeni başlayanlar asgari ücret tutarında, tecrübeli elemanlar ise asgari ücretin en az 2-3 katı gelir elde edebilmektedirler.
Yorum Gönder
Yorum Yapmayı Unutmayınız.